کلمات...

چیزه..

اووووووم..اون چیزه بــــود..

همون چیز دیگه..

دیروز رفتم یه دونه چیز خریدم!!

 

بله..

دیگه همه با این کلمه آشنا هستن..

"چیـــــز"

معنی ِ مشخصی هم نداره ها ولی در طول روز بیش از ۵۰ بار ازش استفاده میکنیم..

انگار خیلی کاربردی و مفیده این واژه ی عزیز!!

این هیچی..

یه عالمه کلمه ی جدید این روزا اضافه شده به دایره ی لغات ما جوانان امروزی..

هممون هم بلدیم..

"خفن" ، "ضایع" ، "ضد حال" ، "حال داد" ، "عندشه" و..

یعنی چـــــــــــی؟!

اینایی که میگیم "یعنی چی"؟!

واقعا با گفتنشون چه حسی بهمون دست میده که انقدر تکرارشون میکنیم؟!

وااااای که دیگه فاجعه رخ میده وقتی دختر خانومای گرامی از این کلمات شکیل و قشنگ قشنگ استفاده کنن..

چرا حواسمون به حرفامون نیست؟!

ماها جوونیم ، داریم درس میخونیم ، خیلی هامون تحصیل کرده ایم..اینه طرز صحبت کردن قشر تحصیل کرده ی جامعه ی ما!

من حدود ۱ سالی هست که به لطف خدا (!) خیلی تلاش کردم تا حتی یه دونه از اینجور کلمات رو هم استفاده نکنم..و نکردم..

به جاش کتاب های ادبی ِ قدیمی یا جدید میخونم تا کلمه های اصیل و پر مضمون ِ پارسی یاد بگیرم..

اینارو نگفتم که از خودم تعریف کنم..

خواستم یه یادآوری کرده باشم..یه جور تلنگر..

زیبا نیست استفاده از این کلمات در قرن ۲۱ برای جوان ایرانی..

شاید خیلی ها بهش توجه نکرده باشن..

حتی اگه یه نفر هم از همین حالا تصمیم بگیره که ترک کنه (!) من به اون چیزی که می خواستم ، رسیدم..

(این موضوع به خاطر صحبت کردن با یکی از دوستان که زیادی از این واژه های nice استفاده میکرد ،به ذهنم رسید..)

 

 

 

 

سه نقطه...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد